Πέμπτη 29 Μαΐου 2008

«Ο γιος του...

… γιατρού, γιατρός! Ο γιός του σουβλατζή, σουβλατζής!!!»

Τάδε έφη ένας αναπληρωτής καθηγητής ανατομίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και γυναικολόγος της μάνας μου για τριάντα χρόνια, όταν ο πατέρας μου του ανακοίνωσε : «ο γιός μου θα πάει στη Σερβία γιατί ΘΕΛΕΙ να σπουδάσει Ιατρική», δέκα χρόνια πριν από σήμερα.

Ήταν τα χέρια του εν λόγω καθηγητή που με οδήγησαν έξω από την κοιλιά της μάνας μου και με έφεραν στο πρώτο φως της ζωής. Και ήταν αυτά τα λόγια του ίδιου καθηγητή που με πίκρα χαράχθηκαν βαθιά μέσα μου… όπως και στον πατέρα μου!

Τα χρόνια περνούσαν και κάπου κάπου θυμόμασταν τα λόγια αυτά. Άλλοτε με χαρά και περίσσεια περηφάνια που ίσως και να ξεχείλιζε από μέσα μας, όταν περνούσα κάποιο δύσκολο μάθημα. Άλλοτε πάλι, με απορία, όταν η μία αποτυχία διαδεχόταν την άλλη : « Βρε, λες να έχει δίκαιο ο καθηγητής?».

Κάποια στιγμή, η απορία σχεδόν χάθηκε από τα μυαλά μας, μιας και κατάφερα να πάρω το πτυχίο μου. Ήταν η στιγμή εκείνη που ένας Σέρβος καθηγητής βροντοφώναξε : « Συγχαρητήρια, κύριε συνάδελφε!». Ήταν η στιγμή που μία χώρα με όρκιζε, με έχρηζε γιατρό… σε αντίθεση με την δική μου χώρα, την πατρίδα μου!!!

Στη Σερβία βλέπεις, ο γιατρός είναι άξιος σεβασμού, έχει το κύρος που αρμόζει στο λειτούργημά του και δέχεται συχνά πυκνά τα συγχαρητήρια του κόσμου. Όχι ότι εκεί δεν γίνονται λάθη. Όχι ότι εκεί δεν υπάρχει «βρωμιά». Απλά, οι αναλογίες είναι αντιστρόφως ανάλογες από ό,τι στην Ελλάδα! Εκεί, οι «καλοί» γιατροί, υπερισχύουν των «κακών». Εκεί, τα λαμόγια δεν έχουν πιάσει τις «καλύτερες θέσεις» των δημόσιων ή/και ιδιωτικών νοσοκομείων. Εκεί, υπάρχει κάτι, που στην Ελλάδα το βρίσκεις μόνο σε νεοελληνικό λεξικό, ως έννοια : η αξιοκρατία!!!

Η επιστροφή μου στην Ελλάδα σήμαινε πως με περιμένει η διαδικασία αναγνώρισης του πτυχίου μου, μιας και η γενέτειρα χώρα του Ιπποκράτη θεωρεί πως τα πτυχία των χωρών που δεν είναι κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής ένωσης, είναι κατώτερα. Τί κι αν σπούδασα σε μία μεταπολεμική χώρα, σε ξενόγλωσσο πανεπιστήμιο και όμως αποφοίτησα σε 7 χρόνια? Οι Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν στη χώρα μας, σε πανεπιστήμια όπου παρακολουθούν μαθήματα στη μητρική τους γλώσσα και αποφοιτούν σε δέκα χρόνια, είναι σαφώς καλύτεροι! (Αχ, Θεούλη μου, δώσε μου έστω για μία ημέρα την ευκαιρία να είμαι ένα «σκαλί» πιο πάνω από τους ομογενείς συναδέλφους γιατρούς, απόφοιτους του εσωτερικού… Άραγε, είναι κακεντρεχής αυτή η επιθυμία μου…?)

Αυτή η διαδικασία αναγνώρισης του πτυχίου μου, οι «βρώμικες» εξετάσεις που σχεδόν κάθε έξι μήνες προσπαθώ να (ξε)περάσω, έφεραν πάλι στο μυαλό μου τα λόγια εκείνα και γέννησαν πάλι την ίδια απορία. Μόνο που τώρα η απάντηση ίσως και να πλησιάζει περισσότερο στην ταπεινωτική (για εμένα) κατάφαση, παρά στην αγανακτισμένη και «δικαιωμένη» άρνηση.

ΝΑΙ, ίσως τελικά να έχει δίκαιο ο καθηγητής. Ίσως ο γιός του σουβλατζή να ξέρει πιο πολλά και πιο καλά τα «μυστικά» της δουλειάς. Ίσως οι συνταγές να περνάνε πιο εύκολα από πατέρα σε γιό και όχι απλά από άνθρωπο σε άνθρωπο. Είτε είναι συνταγές για ένα καλό πιάτο, είτε είναι συνταγές για μία καλή θεραπεία. Σίγουρα πάντως, ο γιος του γιατρού θα βρει πιο πολλές πόρτες ανοιχτές, από ό,τι ο γιος του σουβλατζή.

Δεν πειράζει. Ο γιος του σουβλατζή έχει μάθει τόσα χρόνια να περιμένει. Να χτυπάει ελαφρά το κουδούνι, ως πακετάς, ως delivery boy, να χτυπάει την πόρτα και να περιμένει. Και όταν η πόρτα ανοίγει, να είναι εκεί, με περήφανα ορθωμένο ανάστημα, γιατί ξέρει ότι είναι «καθαρός», δυνατός και… άξιος!!!

Στην Ελλάδα του σήμερα όμως… μήπως να τα παρατούσα? Μήπως να πήγαινα σε κάποια άλλη χώρα? Μήπως να έπαιρνα τα «νυστεράκια» μου και σε άλλο «χειρουργείο»? Μήπως να επέλεγα κάποιον άλλο δρόμο? Ίσως αυτόν, της μουσικής, που από πάντα θαύμαζα! Χα… χα… ο δρόμος της μουσικής, που πρόσφατα μου υπέδειξε μία φίλη… και μου έφτιαξε τη μέρα!!!

Λες τελικά να είναι τα λόγια του καθηγητή που θα με οδηγήσουν στο απόλυτο φως της ζωής μου… ή στο σκοτάδι μου? Βρε, λες να έχει δίκαιο... ?

Υ.Γ. : Φαντάζομαι πως καταλάβατε ότι είμαι στα down μου… ελπίζω η διάθεσή σας να φτιάξει όπως και η δική μου, ακούγοντας τα έντεκα τραγούδια που «έβαλα» σε αυτό το κείμενο! Enjoy!!!

30 σχόλια:

Όναρ είπε...

Όλα θα φτιάξουν Γιατρούλη μου, μην ανησυχείς..κοιμήσου τώρα γιατί σε μία ώρα έχει εγερτήριο..και το νου σου..ο τολμών και ο επιμένων νικά..μόνο αυτοί..είσαι το τελευταίο άτομο στη γη που περιμένω να παρατήσει το οτιδήποτε..Καλημέρες πρώτες & καλύτερες για τον πρώτο και καλύτερο Γιατρούλη..

Ανώνυμος είπε...

Να εισαι περήφανος και μονο που θελησες να γινεις γιατρος. (Κατι που ηθελα παντα και δεν το καταφερα ποτε για διαφορους λογους).
Σιγουρα το να ζει κανεις στην Ελλαδα δεν ειναι οτι καλυτερο δυστυχως, μα σε τιμα ακομη και το να εισαι το παιδί delivery οπως λες αν προκειτε να βοηθας τους γονεις σου.
Εμενα με συγκινησε το κειμενο αυτο.
Εισαι μικρος ακομη. Κανε οτι ειναι δυνατο να τελειωνεις με την κατασταση αυτη και να χεις παντα το κεφαλι ψηλα ακους?
Εισαι γιατρος! Ενας γιατρος με τα ολα του που λενε!
Να καμαρώνεις γι αυτο και να μην σε πιανουν τα down σου.
Και να εισαι ακομη πιο περηφανος που εισαι γιος σουβλατζή που σπουδασε Ιατρική..
Γιατι υπαρχουν παιδια που ειχαν τεραστιες οικονομικες δυνατοτητες και εχουν ακομη, και προτιμουν ειτε να ρεμπελεύουν στις καφετεριες είτε για διαφορους λογους δεν βοηθουν καθολου οι καταστασεις για αυτο.
Να σαι καλα και μονο. Και να μην απογοητευεσαι..
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ .
Κι όλα τα αλλα θα γινουν.
Μην το ξεχασεις ποτε αυτο και μην το αλλαξεις στην πορεια .
Καλημερα Πασχαλη

Me:Moir είπε...

Πάρε μια βαθιά ανάσα και κάνε μια προσπάθεια ακόμα. Έχει δίκιο η Όναρ, ούτε κι εγώ πιστεύω οτι είσαι απο αυτούς που τα παρατάνε...(έτσι κι αλλιώς έχεις εναλλακτικές καλό μου...οπότε δεν έχεις να χάσεις τίποτα...)

Unknown είπε...

Καλημέρα ιατροσουβλατζάκο μου:)
είσαι και πολύ χαζούλης που τα σκέφτεσαι όλα αυτά και θέλει να σε τραβάει αυτό ("το κακό πράμα της μη-αξιοκρατίας στην Ελλάδα") από κάτω...Νομίζω σε νοιώθω σε όσα λες..που εννοείς να σκωθείς να φύγεις ή να παραμείνεις στην χώρα εσύ δίχως τα "κονέ" το να εξασφαλιστείς με τους κωλο νόμους μας.Αλλά....όσο και να το πολεμάς αν εμπιστεύεσαι στις δυνάμεις σου δεν θα απογοητεύεσαι δεδομένου της κατάστασης που προκύπτει.Το κουράγιο δεν σου λέω ότι το έχω και γω στο φουλ μερικές φορές απλά διαπιστώνω ότι όντως είναι άτομα στην ίδια θέση με μένα με τους ίδιους προβληματισμούς και δίνουμε κουράγιο ο ένας στον άλλον καλύπτουμε το κενό για να μην μας παίρνει από κάτω...ε λοιπόν νομίζω ότι και με τα παραπάνω ποστ δείχνουμε όλοι ότι respect στον δρ.Πάκο...και απλά κάνε καμιά βουτιά γιατί δεν θα μας βαρέσει στο κεφάλι το ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΣ...
τα φιλιά μου τα αγαπησιαρικα τα επαναστατικά και τέλος τα καλοκαιρινά:)με μπόλικη δόση spin up:)))
respect se olous!

Unknown είπε...

θες κάτι να σ' ανεβάσει και ίσως τα λόγια αυτών που σε νοιάζονται να είναι κάτι σαν λάμψεις μέσα από χαραμάδα που μπορείς να τις αγγίξεις και να ζεσταθείς.ναι,τις έχουμε ανάγκη αυτές τις λάμψεις από μετάξι ζεστασιάς και ξέρεις κι εκ των προτέρων τι θα σου πουν. αυτά που κι εσύ έχεις μες το μυαλό σου. ότι είσαι αυτό που είσαι και είναι ξεχωριστό και κανείς πούστης δεν έχει το δικαίωμα να σε κάνει να χαλιέσαι. στα λέω, σε μια περίοδο που βλέπω το "ανέβασμά" μου κάτι σαν κουκίδα στον ορίζοντα, παρόλα αυτά λέξεις και γραφή για σένα έχω. πάρε ανάσα απ'τα σουβλάκια σου μωρό μου, λιγουρέψου τον επόμενο ασθενή και κάνε με τα κρεμμυδάκια τον κάθε μαλάκα που σε χαλάει.

εδώ κοντά σου κι εγώ με στάλες βροχής που φέρνουν φιλί...

tzonakos είπε...

Ειναι σαφες οτι σ εχει πάρει λιγο απο κάτω.
Ακου όμως :
Και μόνο που πάλεψες τόσο, θα σε θρέψει να νιώσεις γίγαντας. Ταπεινός αλλα γίγαντας.
Συνέχισε, και η επιθυμία σου δεν ειναι κακεντρεχής. Θα συνεχίσει κι ο γιος του σουβλατζή να προσφέριε κατι, κι εσυ κι εγω απο το πόστο του καθένας.
Γνώμη μου, αν βρεις σε αλλη χώρα καλές συνθήκες, να πας εκει.
Δεν λεει να δυστυχάς εδω η να πρέπει να αλλάξεις τόσο που δεν θα μπορείς μετά να αναγνωρίσεις εσενα.
Να νιώσεις ανακούφιση που ειμαστε κι εμεις εδω, κάποιοι μακρινοί σου φίλοι και προχώρα εκει που 'ναι το φώς.
Θα το ξέρουμε και θα χαμογελάμε κι εμείς.

TheMissKaten είπε...

nai afto me to down to katalavame,alla giati den katalava...an den eisai giatros, giati se fonazoume dr toso kairo? (ateievomai...). exallou kai o souvlatzhs giatros einai, aftos ths peinas. aplos prpei na epilexeis poion giatro theleis na kaneis. ki an epilexeis ton proto, prepei na prospathiseis perissotero ap' oso perimenes, because edo einai Ellada, den einai paixe gelase! xeria + myalo exeis. ase tis klapses k douleve...ki afta pu elege o giatros ths manas sou einai malakies!

DR PAKO® είπε...

@ Όναρ : Ο τολμών και ο επιμένων νικά μάλλον στην Ελλάδα του... 2008 π.Χ.!!!
Δεν τα παρατάω εύκολα, όπως είπες, αλλά αποχωρώ με την υπόσχεση ότι θα επιστρέψω πιό δυνατός. Αυτό σκέφτομαι να κάνω και τώρα. Να αποχωρίσω από την Ελλάδα, όχι από την Ιατρική!
Τα φιλιά μου, πρώτα, δεύτερα και όποια άλλα θέλεις...

Υ.Γ. : Ευχαριστώ για το εγερτήριο, αλλά δεν "έπιασε" πάλι! Αστο, μη σε κουράζω!!!

DR PAKO® είπε...

@ Madame Rose : "ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ". Πώς όμως, σε μία χώρα που για να καταφέρεις κάτι πρέπει να είσαι... απάνθρωπος?
Άνθρωπος ήμουν, είμαι και θα είμαι και μακάρι να δώσει ο Θεός να το θυμίσω αυτό και σε άλλους γιατρούς! Έστω και αν χρειαστεί να φύγω για να ξαναγυρίσω κάποτε με περισσότερη πειθώ.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για την υποστήριξη.
Τα φιλιά μου, έντιμα...

DR PAKO® είπε...

@ Me:Moir : Μα καλά, δεν με είδες χθες? Πρησμένος νιώθω, από τις τόσες βαθιές ανάσες!
Όσο για τις εναλλακτικές... χμμμ... αυτά θα τα πούμε από κοντά, αν θέλεις, κάποια στιγμή, στο γνωστό μέρος!!!
Τα φιλιά μου, εναλλακτικά...

DR PAKO® είπε...

@ electronik^aki : Αυτή η μη αξιοκρατία, η "ανάγκη" για "κονέ", οι κωλονόμοι και πολλά άλλα, με έκαναν να μην εμπιστεύομαι πλέον τις δυνάμεις μου... και υπήρξα πολύ δυνατός, γαμώτο!!!
RESPECT σε εσένα και thanks για όλα!!!
Τα φιλιά μου, προβληματισμένα...

Me:Moir είπε...

Όποτε θέλεις! [Θα ξεχάσουμε (προσωρινά) τις δίαιτες και θα το ρίξουμε στα Μοχίτο. Να δείς που όλα θα φτιάξουν! Φιλιά.]

DR PAKO® είπε...

@ Νεράιδα της βροχής : Κάπου μέσα στις τελευταίες σου λέξεις, κρύβεται λίγο πολύ μία πίκρα μου : λιγουρεύομαι τον ασθενή, τη στιγμή που εκείνος παραγγέλνει... σουβλάκια!
Anyway, ελπίζω η διάθεση και των δύο μας να ανέβει σύντομα!!!
Τα φιλιά μου, μεταξένια...

Υ.Γ. : "Μωρό μου"...?

DR PAKO® είπε...

@ tzonakos : Σε ευχαριστώ που με τιμάς, λέγοντας πως είσαι φίλος, έστω και μακρινός.
Το φως και οι καλές συνθήκες είναι μάλλον σε άλλη χώρα, αλλά είναι και το "γαμώτο" που δεν με αφήνει τόσο εύκολα να φύγω.
Όπως και αν έχει, να χαμογελάς και να γελάς πάντα... για να είσαι καλά και θα είμαι κι εγώ καλά!!!

DR PAKO® είπε...

@ katen : Εσύ με ποιόν είσαι τώρα? Λες και θέλεις να με δείρεις, μίλησες!
Θεέ μου, τί μάνα θα γίνεις? Χιχι!
Χέρια έχω, μυαλό έχω (νομίζω), αλλά αυτό που δεν έχω είναι η αναισθησία, η γαϊδουριά, η ικανότητα για λαμογιές! Γιατί ό,τι και αν περίμενα εγώ, η Ελλάδα με έκανε να το ξεχάσω!!!
Τα φιλιά μου, κλαψιάρικα... ?

Υ.Γ. : Βρε, λες να είναι μαλακίες όλα?

DR PAKO® είπε...

@ Me:Moir : Mohito, θες? Ας είναι! Αν και δεν υποστηρίζω την κατανάλωση αλκοόλ ως διέξοδο και (προσωρινή) λύση των προβλημάτων, θα χαρώ πολύ να τα π(ι)ούμε!!!
Τα φιλιά μου, προσωρινά...

Unknown είπε...

μωρό μου...:))

φιλιά βρόχινα...

DR PAKO® είπε...

@ Νεράιδα της βροχής : Μια του κλέφτη, δυό του κλέφτη... πέτα και τρίτη φορά ένα "μωρό μου" και θα έχουμε μπλεξίματα!!! ;)
Τα φιλιά μου, μωρουδίστικα...

Συβίλλα είπε...

Dottore,

μην ακούω φίδια για θα με πιάσουν τα μόρτικα μου, θα ανέβω και θα του το κάνω ξεμπούρδελο το μαγαζάκι του αρχοντοχωριάταρου που είπε τέτοια βλακεία.

Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, τώρα αυτός θα έβοσκε τις νυχτερίδες που εξέθρεφαν οι πρόγονοί του που ζούσαν σε σπηλιές.

Άντε μπράβο!

Κι εσύ ανασκουμπώσου, άσε τα χαζά και στρώσου για να μη σε περιλάβω και του λόγου σου. Γερνάω, θα χρειαστώ γιατρό, τι θα μου πεις τότε; "Δεν έχω περάσει ακόμα εκείνο το μάθημα";

Το νου σου, με τόσες κούτες που έχω κουβαλήσει τούτες τις μέρες - και νύχτες πρέπει να δηλώσω - έχω κάνει μπράτσα και χέρι βαρύ!

Τρέχουμε τώρα λέμε!!!!

Τα φιλιά μου, πάντα δικά σου..

DR PAKO® είπε...

@ Συβίλλα : Ποποοο! Το σχόλιο σου "έσκασε" σε απίστευτη στιγμή, συμπτωματικά!
Μόλις πριν λίγο έμαθα την τραγική και ειρωνική πληροφορία : ο πατέρας του εν λόγω καθηγητή, είχε ταβερνάκι, λίγα τετράγωνα πιό πάνω από το δικό μας!
Τί να λέμε τώρα?
Όσο για εσένα, μην ανησυχείς, δεν θα χρειαστείς γιατρό! Δεν θα το επιτρέψω! :p
Το πιστεύω ότι έκανες μπρατσάκια, αλλά... κάτσε στα αυγά σου, δεν μασάω! Απεχθάνομαι τη βία, αλλά όταν αναγκαστώ να τη χρησιμοποιήσω... χάνω τον έλεγχο! (αν και ξέρεις πως από εσένα θα καθόμουν να τις φάω, και γιατί έχεις λόγο και μου αξίζουν, αλλά και γιατί δεν σηκώνω χέρι σε γυναίκα, με τίποτα!).
Τώρα, το αν "τρέχουμε" ή όχι... αυτό ακόμα το σκέφτομαι... και να ήξερες πόσο θέλω να σε δω και να τα πούμε!!!
Τα φιλιά μου, ανασκουμπωμένα...

TheMissKaten είπε...

den eimai mana sou alla s exo sa paidi mou (i m kiding). lypamai pou niotheis etsi, to exoume pathei ki emeis arketes fores me afth thn koloxora, alla de mporo tis klapses. ki an de goustareis, mporeis na fygeis kai na pas na ftiaxeis th zoh sou opos th fantasthkes. ego pantos an eixa thn epilogh, tha to ekana. mporeis epishs na meineis kai na to palepseis toso oso to epitrepei h ithikh sou, arketa pantos gia na koimase hsyxos ta vradia!
ps. k nai ta perisottera einai malakies!

DR PAKO® είπε...

@ katen : Εδώ και καιρό έχασα τον ύπνο μου!!!
Κλάψα, μαλακίες και εσύ άγρια... λέω να το συνεχίσω, μ'αρέσει να σε "βλέπω" έτσι!!!
Τα φιλιά μου, (αν)ηθικά...

Unknown είπε...

ήρθα για την τρίτη φορά :Ρ

φιλιά βρόχινα μωρό μου...

σιγά μη δεν ερχόμουν. για ποιά με πέρασες;

;)

DR PAKO® είπε...

@ Νεράιδα της βροχής : Μα δεν σε πέρασα για καμία... αλλά θα σε "περάσω" (ένα χεράκι), πού θα πάει!!! ;)
Τα φιλιά μου, τρίτα...

? είπε...

chill out.Αυτά τα σκαμπανεβάσματα είναι καθημερινά, τουλάχιστον εδώ, με αυτούς τους κωοανθρώπους.Σκέψου μόνο αν αξίζει το κόπο να σκας γι'αυτά.Εγώ νομίζω πως δεν αξίζει

DR PAKO® είπε...

@ νίκος κ. : Αξίζει - δεν αξίζει, σκάω... αλλά με άλλο "μάτι" πλέον!
Πάω να γράψω... για να καταλάβεις!
Να είσαι καλά!!!

Ταχυδρόμος! είπε...

Θα έρθει η μέρα που και αυτή η χώρα θα καταλάβει όλα αυτά που λες. Ως τότε, η χώρα που ζούμε θα αναγνωρίζει τα μπακάλικα ως Πανεπιστήμια και δεν θα αναγνωρίζει τα Πανεπιστήμια των άλλων χωρών.. Keep up! Don't forget, we are here!

DR PAKO® είπε...

@ Ταχυδρόμοοοοοοοοοος !!! : Όχι, ρε γαμώτο! Πάλι λάθος έκανα!? Τα μπακάλικα τα αναγνωρίζει... τα σουβλατζίδικα στην απ'έξω? Φτου!!! :)
Thank you for being here... i will never forget it!!!

Unknown είπε...

koitakse ki alloi eixan tetoia epaggelmatika dilhmata kai mesa sto synoliko tous berdema vrethikan na syndiazoun to diko tous epaggelma pu einai kai to diko sou iatros alla kai ton pateradon tous p. termatofylakas, dikhgoros xasaphs k.lp
ps poioes ores eisai sto magazi na peraso tora pou exo exetastikh kai xreiazomai souvlakia na kardamoso

Spitogata είπε...

Τα γονίδια γιατρέ μου δεν μας επηρεάζουν στα επαγγελματικά.
Αν ήταν έτσι...θα ήμουν κάτι σαν την υπολοχαγό Νατάσσα. (κόρη στρατιωτικού γαρ).

Στο ελλαδιστάν -που τόσο λατρεύουμε να μισούμε- η αναξιοκρατία rules. Ακόμα και όταν αποδεικνύονται τα σφάλματά...δεν διορθώνονται.

Να είσαι πάντα περήφανος για αυτό που είσαι και την οικογένεια που σε ανέθρεψε τόσο σωστά.

Δεν υπάρχουν βρώμικες δουλειές, μόνο βρώμικοι εγκέφαλοι!

Φιλιά πολλά και καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου.